Mapa web
Youtube
Instagram
Campus UNED

"Proposta dunha Unidade Didáctica sobre nocións de Aerodinámica"

3 de diciembre de 2014

Título do estudo de Traballo Fin de Máster de Daisy Tarancón.

Completei Enxeñaría Técnica Aeronáutica (especialidade en Aeroportos) na Universidade Politécnica de Madrid, realizando seguidamente un Taller Internacional de Arquitectura e Enxeñaría na Universidade Politécnica de Valencia e en distintas empresas de Nova York, en colaboración coa Universidade de Nova York.

Durante o meu terceiro ano na E.U.I.T. Aeronáutica, un dos meus profesores confioume a responsabilidade de asistilo e ensinar nun curso de segundo ano na materia "Instalacións de Aeroportos". Mesmo tratándose dunha breve experiencia no tempo, foi esta participación a que me levou cara á miña seguinte especialización, o Máster en Formación do Profesorado da especialidade de Tecnoloxía de Máquinas, Fluídos e Mantemento.

Así pois, tras a práctica en Estados Unidos, trasladeime a Santiago de Compostela para continuar coa miña formación na UNED.

Por que decidiches realizar o Máster na UNED?

O feito de poder realizalo compatibilizando outros proxectos, determinou que a UNED fose a miña única elección. Así mesmo, estaba convencida desta opción e tranquila pola decisión debido ás boas referencias deste mesmo Máster por parte doutros estudantes que coñezo persoalmente.

Cal é o título do TFM?

"Proposta dunha Unidade Didáctica sobre nocións de Aerodinámica".

Cales foron os obxectivos iniciais na túa liña de investigación?

O traballo realizouse cos seguintes catro obxectivos, en liñas xerais:

Xustificar a Unidade Didáctica. Pensouse nunha posible materia para materias optativas ou de libre elección. No caso deste traballo, a materia onde vén incluída a materia denominouse "Introdución á Tecnoloxía Aeroespacial".

Seleccionar os contidos. Os contidos pensáronse para que fosen coherentes co resto das materias oficiais e co nivel ao que se destinaron (2º de Bacharelato).

Elaborar o material. Ademais do documento en si do TFM e a UD, tamén se elaboraron íntegramente 47 diapositivas que serven de soporte para as explicacións da materia.

Analizar a viabilidade. Avaliouse o traballo realizado, así como as sesións implementadas para, a partir de aí, determinar se a Unidade Didáctica sería viable no contexto exposto.

Unha vez finalizado e vistas as conclusións, que é o que resaltarías do traballo?

O que resaltaría do traballo é que se trata dunha proposta práctica que responde a unha pregunta que suscita, en xeral, grande interese, "por que voa un avión?". E mediante este TFM o que se pretendeu foi traducir as fórmulas, expresións, integrais, ecuacións e conceptos arduos nunha linguaxe máis sinxela para un nivel de 2º de Bacharelato, mediante conceptos secuenciados o máximo posible para lograr a devandita finalidade. Non se trata dun traballo de investigación per se ou de innovación total, senón que a tarefa máis complexa foi a elaboración da materia para que siga unha lóxica sinxela acorde co grao de conectar e interrelacionar conceptos que presentaría este nivel.

Investigouse moito máis sobre o tema?

Aínda que si se investigou sobre o contido científico deste TFM, non se encontran unidades didácticas sobre nocións de Aerodinámica elaboradas e adaptadas a nivel de Bacharelato. Existe todo tipo de material e información sobre a materia en internet, así como vídeos que explican e detallan o proceso do voo dunha aeronave, non obstante, todo aquilo que se encontra non está secuenciado nin adaptado ao nivel.

Que achega o teu traballo como novidade ao campo de estudo?

Persoalmente, non destacaría unha achega novidosa ao campo de estudo senón unha presentación que responde á pregunta de "Por que voa un avión?" cunha forma propia. É dicir, elaborouse mediante unha materia hipotética nun marco imaxinario e utilizando recursos (tradicionais, audiovisuais e ambientais) e estratexias metodolóxicas que intentan facilitar a secuenciación e asimilación dos conceptos da forma máis sinxela posible.

Tendo en conta a gran cantidade de webs e teorías con conceptos erróneos que poden dan lugar a desconcerto á hora de comprender os fenómenos que suceden no perfil beirado, este TFM achega esa previa revisión e selección de todos os recursos mostrados en internet e libros de texto que posteriormente se plasma en diapositivas e vídeos ordenados para favorecer a obtención de obxectivos por parte dos discentes.

Dirías, á vista das conclusións, que é viable a súa implementación, se fose o caso? En que contextos?

Creo que a implementación total non sería sinxela debido á complexidade dos contidos, á gran simplificación das nocións de Aerodinámica que iso leva consigo e a outros factores como a temporalización. No caso de levarse a cabo, realizaríase nos contextos expostos no TFM: "para materias optativas ou de libre elección para alumnado que pretenda seleccionar unha vía de enxeñaría nos seus estudos universitarios, ou simplemente escoller a devandita materia por motivación intrínseca e independentemente da súa posterior elección de estudos de grao".

É a primeira vez que realizas un traballo de investigación? Como resultou a experiencia?

Como Proxecto Fin de Carreira ao finalizar os meus estudos de Enxeñaría Técnica Aeronáutica, utilicei o modelo ServQual para analizar as actuacións e servizos nun aeroporto dende a perspectiva dos pasaxeiros aéreos.

Para iso, todos os datos se reuniron durante un período de traballo de campo a través de enquisas pre-deseñadas que analizaban a experiencia dos diferentes tipos de pasaxeiros nun aeroporto. Posteriormente, organizouse a información en gráficos e táboas e comparáronse os servizos aeroportuarios campo por campo con diferentes estatísticas para determinar a calidade do servizo e demostrar a importancia que se dá a certas dimensións de calidade en función das expectativas dos devanditos pasaxeiros.

Como resultado de ambas as dúas experiencias de investigación (tanto do PFC coma do TFM), podo destacar que resultaron prácticas culminantes e enriquecedoras ao ter podido afondaren obxectos de estudo da miña carreira, á vez que motivadoras, xa que se trataba de proxectos reais en contacto directo cos destinatarios en ambos os dous casos.

Sen lugar a dúbida, os dous traballos servíronme como unha oportunidade para probar e perfeccionar as miñas competencias e gañar máis coñecemento sobre min mesma.

Educación, 3 15011 A Coruña - (A Coruña). Tel. 981 14 50 51 info@a-coruna.uned.es