A MEMORIZACIÓN
A memoria baséase na asociación de ideas novas con outras que xa se encontran estructuradas na nosa mente. Cantos máis sentidos, relacións e significado empreguemos, haberá maior asimilación, menor fatiga e menor tempo.
Existen tres tipos de memoria:
As mensaxes, as informacións e os datos chégannos á memoria sensorial aínda sen que puxésemos atención suficiente, sendo retido apenas un segundo tempo.
Para que estes datos pasen o almacén de longa duración, chamado memoria a longo prazo ou memoria remota, é necesario usar varias estratexias:
O esquecemento, ou incapacidade para recordar algo do aprendido, pode deberse a:
Ambas as dúas deficiencias teñen moito que ver coa forma en que organizásemos a información nova.
Formuláronse tres causas principais do esquecemento:
Ás veces pódense utilizar as chamadas regras mnemotécnicas, a súa efectividade é limitada e son útiles tan só para memorizar cousas moi concretas. É máis sensato memorizar a través da comprensión e de asociacións reais e lóxicas.
É imprescindible ter xa elaborados todos os resumos, esquemas, mapas conceptuais, cadros sinópticos, etc. É a partir desta información reorganizada por nós, reestruturada ao noso xeito, como imos poder memorizar.
Se fixemos as sínteses dos contidos, significa que xa aplicamos os principios da calidade do material que debemos memorizar, que unha boa parte da información xa está na nosa memoria e habería que aplicar o principio da repetición, utilizando esencialmente as técnicas de autoavaliación que se describen no seguinte apartado, pero dun xeito sistemático, é dicir, para todos os contidos que poidan ser obxecto do exame ou proba presencial.
A repetición por escrito e sen material pode ser útil para os que teñen máis desenvolvida a memoria visual, pois lle pode axudar a «forma» ou «debuxo» do esquema, cadro ou mapa conceptual.
En cambio, para os que teñan máis desenvolvida un tipo de memoria auditiva, pode ser útil gravarse os aspectos fundamentais dos esquemas, e oílos repetidamente en situacións en que poida prestarse atención abondo.
O REPASO
Fixar na memoria os aspectos relevantes de cada tema de estudo unha vez que xa foron comprendidos e traballados, evitando deste modo o seu esquecemento.
O repaso da noite anterior debería ser algo completamente diferente, non necesitará máis dunha ou dúas horas para reavivar e reforzar as nosas impresións.
Máis información aquí.
Fonte: Araceli Sebastián. Belén Ballesteros. Mari Fé Sánchez García. TÉCNICAS DE ESTUDIO (COIE UNED).