Mapa web
Youtube
Instagram
Campus UNED

"Coñecer as etapas do desenvolvemento da linguaxe nos nenos axudará a identificar posibles anomalías e atrasos"

10 de marzo de 2015

Lina González, logopeda.

Lina González Vázquez, é Diplomada en Logopedia, Técnica en Atención Sociosanitaria a persoas dependentes en Institucións Sociais, é tamén Experta en Residencias e Atención a Persoas Maiores e Postgrao en Intervención Cognitiva e Logopédica no lesionado cerebral.

Conta con máis de 15 anos de experiencia, como logopeda, dende rehabilitación cognitiva de persoas maiores (psicoestimulación), atención a necesidades educativas especiais, atención sociosanitaria en parálise cerebral, en diferentes ámbitos e colectivos.

Desenvolveu a súa carreira profesional compaxinando en todo momento, o seu labor como logopeda en diversas entidades como RCP Rehabilitación, Sycer Psicólogos, ASPACE, Sanitas Residencial, Centro Geróntologico "A Milagrosa", Hospital Marítimo de Oza, ADACECO, Centros de Autismo ou o hospital de referencia na Coruña, o CHUAC, desenvolvendo o seu labor como autónoma, en casos especiais, servizo domiciliario, sen esquecer a súa formación complementaria e permanente ao longo da súa carreira profesional, sempre en busca dunha mellor calidade do traballo desenvolvido.

Cal é a diferenza entre problema na linguaxe e problema no fala?

"Aínda que con frecuencia se utilizan indistintamente, ambos os dous termos definen dous conceptos claramente diferenciados. A linguaxe é a capacidade propia do ser humano de expresar pensamentos con precisión e intercambiar información complexa e abstracta. A linguaxe non ten por que ser exclusivamente oral (así falamos de linguaxe escrita, xestual, artificial....). O fala, pola súa banda, é a expresión oral da linguaxe utilizando a lingua específica (é dicir, o sistema de signos propio dos falantes dunha comunidade) ou, dito doutra forma, unha serie de sons articulados, organizados e xerarquizados que o noso interlocutor sabe entender,".

Que factores se teñen que dar para falar dun problema de linguaxe nun neno?

"Os trastornos da linguaxe son moi heteroxéneos e supoñen un reto para a súa axeitada detección. É fundamental coñecer os esquemas básicos de avaliación inicial para non demorar o diagnóstico e a abordaxe terapéutica.

Os trastornos da linguaxe configuran un grupo moi heteroxéneo de alteracións no desenvolvemento ou adquiridas, caracterizadas principalmente por déficit na comprensión, produción e uso da linguaxe. Este termo engloba un amplo grupo de patoloxías moi diversas en relación coa súa orixe, evolución e, polo tanto, con diferente tratamento e prognóstico.

Coñecer as etapas do desenvolvemento da linguaxe nos nenos axudará a identificar posibles anomalías e atrasos".

Este tipo de problemas, a que idade adoitan aparecer?

"Non hai unha idade concreta e dependerá moito da causa que o orixine. Podería ser dende o mesmo momento do nacemento, evidenciándose de múltiples formas, polo que é importante saber as etapas do desenvolvemento (0-6 anos).

Con respecto aos atrasos do fala, pódese dicir que o neno tarda en empezar a falar cando aos 2 anos e máis ou menos un mes non posúe máis de 50 palabras intelixibles ou non produce enunciados de dúas palabras.

Cando cumpridos os 3 anos o neno presenta sinais como:

· Alteración na organización da linguaxe. É dicir, son capaces de pronunciar sons illados e grupos de sons, pero presentan dificultades para formar con eles as palabras.

· Atraso na adquisición do xogo simbólico.

· Reducen ao mínimo o uso de proposicións, de nexos e utilizan moitas simplificacións fonolóxicas

· Imita pero non pronuncia frases de forma espontánea.

Fálase dun atraso específico severo da linguaxe e cando aos 3 ou 4 anos pronuncia as súas primeiras palabras, fálase de disfasia, un trastorno que impide o desenvolvemento normal da expresión e a comprensión de conceptos".

Que mecanismos hai de detección temperá?

"Existen múltiples diferenzas individuais na evolución da linguaxe, en calquera caso, se se sospeita que algo non vai como debese, é importante que se consulte cun logopeda ou terapeuta que avaliará o problema".

No ámbito familiar e a xeito de prevención, cales son os estímulos idóneos para traballar cos nenos e nenas?

"A atención temperá é unha aposta firme con independencia da idade do neno.

O un ambiente lúdico a través de contos, cancións e xogos así como a presentación de diferentes estímulos visuais, auditivos, táctiles... é unha boa forma de tratar estas dificultades da linguaxe, sempre dentro dun marco de desenvolvemento xeral do neno.

A imitación xoga un papel crucial para a adquisición da linguaxe e do fala, polo que é aconsellable seguir unha serie de pautas:

· Non incorporar no vocabulario familiar as palabras mal pronunciadas.

· Correxir as palabras mal pronunciadas ofrecendo o modelo correcto.

· Manter a conversación de xeito frontal, que nos vexa a cara para que aprenda os movementos orofaciales.

· Non utilizar palabras infantilizadas para denominar obxectos.

· Deixar rematar o neno cando explica algo, permitirlle que se exprese aínda que tarde".

------------------------~()~-----------------------

Síguenos en Facebook.

Horarios provisionais+info
AVISO. En atención al calendario del curso 23-24 el Centro UNED A Coruña y el Aula UNED Ferrol permanecerán cerrados del 25 de marzo al 1 de abril incluidos, con motivo de la celebración de la Semana Santa.Disculpen las molestias.
II CONGRESO DE CONTRATACION PUBLICA. DIPUTACION DE A CORUÑA+info
Buscamos galegofalantes. +info
Nexus Event SAEE UNED A Coruña 2024+info
UNED Sénior A Coruña
Educación, 3 15011 A Coruña - (A Coruña). Tel. 981 14 50 51 info@a-coruna.uned.es