"No plano persoal achégame moitísimo cada día. Á hora de ler, de pensar, de ser máis libre nas miñas opinións, en notar que podo dar máis argumentos cando falo sobre diversos temas, en sentirme mellor..."

20 de noviembre de 2015

Carmen Abad. Graduada en Filosofía.

"Son unha das moitas persoas en España que por motivos económicos, non puideron seguir estudando no seu día, é dicir, unha vez acabado o Bacharelato. Pero tiven a sorte de podelo facer despois.

No meu caso empecei a estudar na UNED aos 38 anos, estando xa casada e con catro fillos. Entón fixen a Licenciatura de Psicoloxía e por motivos profesionais, a especialidade de Psicoloxía Industrial. Máis adiante, e iso xa por gusto exclusivamente, completei as materias para facer a especialidade en Psicoloxía Clínica.

Con eses estudos, quería aproveitar os coñecementos no meu traballo habitual nun Departamento de Organización dunha entidade bancaria, e puiden dar clases de Psicoloxía do Consumidor e outras materias relacionadas nunha Escola de Márketing.

Máis adiante, unha vez xubilada, matriculeime en Filosofía, que é o Grao que acabo de terminar".

Por que decidiches realizar o Grao en Filosofía na UNED?

"Porque me gusta estudar e a Filosofía pode ser apaixonante. Máis diso, unha persoa con moita actividade, se decide xubilarse, ten que seguir facendo cousas e se esas cousas son as que lle gustan, moito mellor".

Cales foron os obxectivos iniciais cando te matriculaches por primeira vez? Persoais ou profesionais?

"No meu caso, ambos motivos estaban moi relacionados, pero creo que se non tes motivos persoais, é difícil que os profesionais exclusivamente, te motiven o suficiente para esforzarche como hai que esforzarse para estudar na UNED".

Como describirías o proceso nestes anos de estudo? Sentes que como estudante tiveches unha evolución na túa forma e tempo de traballo e de estudo desde os inicios?

"Se penso en como había que estudar nos 80, cando estudaba Psicoloxía, a como se ten que facer agora, a evolución foi enorme. De todos os xeitos hai cousas que non cambiaron. Tes que ter moitas ganas, non podes deixar todo para mañá, os exames son sempre moito antes do que quixeses, e hai que estudar case todos os días e ter tempo para facelo.

A diferenza máis grande está na comunicación. Agora hai máis cos profesores e co contacto cos teus compañeiros a través dos foros. Case poderiamos dicir que é "presencial", xa que en moitas materias é esencial entrar todos os días ao foro, se non o fas pérdeste moita información importante.

O malo diso, é que utilizas moito tempo neles e se o tes limitado, llo estas restando ao estudo e ao traballo persoal que, non hai que esquecer, é o primordial na UNED".

Na túa opinión e no plano profesional, que che vai achegar esta titulación a curto e medio prazo?

"Neste punto só podo contestar desde o punto de vista persoal, xa que como dixen estou xubilada. Pero creo que como a outra carreira achegoume moitísimo no plano profesional, esta última tamén o faría. No plano persoal achégame moitísimo cada día. Á hora de ler, de pensar, de ser máis libre nas miñas opinións, en notar que podo dar máis argumentos cando falo sobre diversos temas, en sentirme mellor..."

Como viviu a túa contorna estes anos de estudo? Tiveches que sacrificar tempo, renuncias...?

"Iso habería que preguntarllo a eles. Pero vanme aguantando e creo que no fondo gústalles, aínda que indudablemente tes que renunciar a cousas que poderías facer se non tiveses que estudar. É unha cuestión de elección, e se te organizas ben, pódese compaxinar un pouco todo".

Un pequeno xogo: tres adxectivos positivos e tres negativos do teu paso por esta universidade.

"Positivos: Interesante en canto á materia das materias, apaixonantes os retos ao redor da esixencia de traballos e excepcional en canto ás clases en directo ou diferido nalgunhas materias.

Negativos: desesperante á hora das notas, esgotadora en canto a cantidade de lectura esixida, estresante nas semanas de exames".

Anímasche a seguir estudando?

"Sí, de feito xa me matriculei nalgunhas materias do Máster en Filosofía Práctica".

------------------------~()~-----------------------

titualdacarmenabad4806