Mapa web
Youtube
Instagram
Campus UNED

"Unha vez feito o TFM, contas xa cun esquema de investigación, un enfoque metodolóxico moi proveitoso e aplicable para proxectos futuros"

4 de octubre de 2016

Irene Tomé Urresti, Máster Universitario en Política e Democracia pola UNED, curso 2015/2016.

Irene Tomé Urresti é licenciada en Xornalismo e Máster en Edición Xornalística pola Voz de Galicia. Recentemente finalizou o Máster de Política e Democracia da UNED.

A súa experiencia profesional e traballo actual, nun gabinete de prensa dun partido político, xira ao redor da xestión da comunicación tanto off-line como on-line e desenvólvese elaborando a planificación, a xestión e o control das campañas de comunicación dixitais, así como a realización de tarefas propias dun gabinete de prensa.

Por que decidiches realizar un Máster na UNED?

"En primeiro lugar, quería adquirir coñecementos en Ciencia Política para logo aplicar ao meu campo, a comunicación e, en segundo lugar, quería estudar nunha universidade que me permitise elixir os horarios e compatibilizar os meus estudos co traballo, é dicir, que me permitise planificar e xestionar o meu tempo. Isto último é fundamental hoxe en día. Particularmente, resultoume moi cómodo, aínda que tamén foi esixente".

Cales foron os obxectivos iniciais cando te matriculaches?

"Sempre me interesou o efecto da mensaxe comunicativa na sociedade, especialmente, o enfoque da mensaxe nas campañas e a comunicación política (foi a miña especialidade na carreira). Precisamente por iso quería ampliar a miña formación nesta especialidade e realizar o Máster de Política e Democracia, un Máster de investigación co que despois se pode acceder ao Doutoramento".

Título do TFM

"A influencia das redes sociais e a prensa no comportamento electoral: as eleccións municipais de 2015 na Coruña".

Unha vez finalizado o TFM e vistas as conclusións, que é o que resaltarías do traballo?

"Este traballo contesta á pregunta de investigación: existe ou non unha relación entre a evolución da intención de voto durante a campaña electoral e o espazo proporcional obtido polas diferentes candidaturas en medios de comunicación tradicionais e nas redes sociais?

Neste estudo de caso concreto pódese confirmar a hipótese xeral baseada en que o espazo outorgado en medios e en redes das diferentes candidaturas políticas que concorren ás eleccións, ao longo da campaña, inflúe sobre a intención de voto do electorado.

A través dos datos compróbase como, no limitado universo do caso de estudo, parece existir unha relación entre o voto e a distribución dos espazos nos medios tradicionais, así como esa configuración de voto e a distribución do espazo en redes sociais.

Este estudo apunta a un novo escenario propiciado polas redes sociais, onde si superan as características da información vertida polos medios e parece impoñer un relato (storytelling) fronte ao que as estruturas mediáticas buscan dar a coñecer ou mostrar mediante un determinado enfoque.

Sabemos ben que o público das redes é reducido, xa que aínda existe unha brecha xeracional importante no uso destes novos medios de comunicación, con todo, a pesar destas limitacións, creo que deberían terse moi en conta as redes sociais, concretamente a súa influencia, como termómetro electoral".

Investigouse moito máis sobre o tema?

"Existen estudos relacionados con ferramentas sociais e participación política que apuntan a esta tendencia. Desde 2011, Effing estuda o compromiso establecido entre algúns candidatos de eleccións municipais e nacionais e os seus usuarios nas redes sociais nos Países Baixos, atopando unha correlación positiva respecto diso sobre a súa actividade nas redes sociais e o número de votos nas urnas. Así, os propios políticos e os partidos políticos con máis participación en medios sociais gañaron máis voto relativo no seu estudo".

Que achega o teu traballo como novidade ao campo de estudo?

"O meu traballo abre a posibilidade de seguir esta liña de investigación e implementar novos estudos politolóxicos extensivos e relevantes sobre medios de comunicación, redes sociais e comportamento electoral baseados en relacións cuantitativas, ata agora non tidas en conta, co fin de medir ata que punto a prensa ou as redes sociais poden influír no voto, xa que agora atopámonos ante electores cunhas particulariedades moi concretas.

Na actualidade vivimos unha necesidade de adaptación por parte dos partidos políticos, en certo xeito burocratizados, á sociedade da segunda década do século XXI, é dicir, a sociedade das redes sociais e da internet. Unha sociedade cunha elevada proporción de cidadáns cun alto nivel educativo, con criterio suficiente e aspiracións ante a vida diversas, aínda que converxentes en modelos de sociedade máis complexos e globais. Agora, os partidos políticos atópanse ante un momento clave: atopar o punto de equilibrio para satisfacer as súas necesidades de difusión da mensaxe entre cidadáns que poden botalo abaixo cun comentario agudo, certeiro e viralizado na internet".

Dirías, á vista das conclusións, que é viable a súa implementación, se fose o caso? En que contextos?

"Respecto á análise dos datos, podemos destacar que as redes sociais (Twitter e Facebook) permiten na actualidade obter coleccións de datos que, debidamente procesados, poden achegar á análise uns sólidos alicerces cuantitativos. Con todo, o tratamento destes datos non está exento de obstáculos xa que, por exemplo, a segmentación demográfica aínda non é moi precisa.

Con todo, a pesar destas limitacións, é posible medir "canto" falouse de certos temas e que impacto tivo entre a esfera on-line, polo que se abre un campo moi interesante de medición para observar e predicir tendencias de voto de forma cuantitativa. A obtención destes datos e tendencias é moi interesante tanto para axencias de comunicación, partidos políticos ou para o ámbito da investigación".

É a primeira vez que realizas un traballo de investigación? Como resultou a experiencia?

"É a primeira vez que fago un TFM enfocado á investigación, polo que me resultou moi útil e interesante, xa que ofrece uns parámetros de estudo que son aplicables ao resto de investigacións. É dicir, unha vez feito o TFM, contas xa cun esquema de investigación, un enfoque metodolóxico moi proveitoso e aplicable para proxectos futuros".

Que aspectos resaltarías do teu paso por esta universidade?

"A UNED é unha gran universidade na que traballan persoas moi profesionais. Todos os/as docentes, como o persoal en xeral, son moi atentos/as e fan que a distancia non sexa ningún obstáculo, todo o contrario. É unha gran vantaxe".

Anímasche a seguir estudando?

"Por suposto. Grazas á metodoloxía que me ofreceu o TFM, prepararei ao longo deste ano unha investigación sólida sobre o efecto da mensaxe e o seu retorno, en diferentes contextos, entre os que está a comunicación política, para acceder ao Doutoramento".

----------------------------{}---------------------------

Síguenos en:

Facebook

Twitter

Google+

Youtube

Blog UNED Sénior A Coruña

Educación, 3 15011 A Coruña - (A Coruña). Tel. 981 14 50 51 info@a-coruna.uned.es