"Ao principio parece que estás só, pero grazas aos foros e ás redes sociais descobres que hai centos de persoas que como ti, están a tratar de facer o mesmo: aprender"

6 de octubre de 2016

Pedro Manuel Pérez Fernández, graduado en Economía na UNED. Curso 2015/2016.

Enxeñeiro Industrial con orientación en Automática e Electrónica pola Universidade de Vigo, realizou PFC en temas de robótica móbil na Albert-Ludwigs Universität de Freiburg, Alemaña, en estancia Erasmus. Con Premio Fin de Carreira en Enxeñería Industrial, a través da Xunta de Galicia, no curso 2009/2010.

Pedro Manuel traballou como bolseiro na factoría PSA Peugeot-Citroën de Vigo. Tras esta primeira experiencia laboral, traballa como enxeñeiro de automatización e control para a multinacional coruñesa Russula desde 2011, empresa especializada na implantación de proxectos industriais a nivel mundial, dentro do sector siderúrxico.

Por que decidiches realizar o Grao de Economía na UNED?

"Sempre tiven curiosidade por aprender como funciona o mundo, desde ben pequeno. Estudar enxeñería deume unha aproximación científico-técnica, pero notaba que me faltaba algo.

Era 2009 cando acabei os meus estudos de Enxeñería, a plena efervescencia da crise económica mundial espertou esa curiosidade e considerei que era un bo momento para estudar un pouco como se comportan eses fluxos económicos que "moven" a nosa sociedade. Era unha boa maneira de completar a axenda mentres buscaba a miña primeira experiencia laboral no mundo da Enxeñería, e a UNED achegaba a flexibilidade que buscaba".

Cales foron os obxectivos iniciais cando te matriculaches por primeira vez? Persoais ou profesionais?

"Completamente persoais como comentei con anterioridade, simplemente profundar máis nun campo alleo á miña profesión".

Como describirías o proceso nestes anos de estudo? Sentes que como estudante tiveches unha evolución na túa forma e tempo de traballo e de estudo desde os inicios?

"Está claro que o paso da universidade presencial á universidade a distancia, supón unha evolución no proceso de estudo. Do mesmo xeito que non é o mesmo dedicar tempo completo que compaxinalo coa vida laboral. Este cambio obrígache a ser máis produtivo, máis eficiente ... ou polo menos, tentalo.

Ao principio parece que estás só, pero grazas aos foros e ás redes sociais descobres que hai centos de persoas que como ti, están a tratar de facer o mesmo: aprender. Así que esa soidade da universidade a distancia pronto se ve superada e pasa de ser un obstáculo a só unha mera característica do plan de estudos".

Na túa opinión e no plano profesional, que che vai achegar esta titulación a curto e medio prazo?

"Non pretendo exercer profesionalmente como graduado en Economía, levo a Enxeñería no sangue, así que quedo coa satisfacción de terminala. Pero sen dúbida é un bo complemento á miña formación técnica que pode ser de utilidade para crecer profesionalmente no medio-longo prazo. Espertou en min o interese polas finanzas cuantitativas, algo a medio camiño entre as miñas dúas titulacións".

Como viviu a túa contorna estes anos de estudo? Tiveches que sacrificar tempo, renuncias...?

"A miña contorna sempre me apoiou no académico. Saben que aprender é algo que me motiva. Compaxinalo co meu traballo actual foi o máis difícil, xa que teño que pasar bastantes tempadas alén do charco. De feito, é máis que probable que non poida recoller o meu diploma de graduado por leste mesmo motivo.

Esta circunstancia é coa que a miña contorna sufriu máis: a complexidade na planificación e a descontinuidade no estudo, esto provocou que a viaxe fose un pouco máis longa e dura do esperado, pero ao facelo sen meta temporal e sen presión de ningún tipo, soportouse.

Sen dúbida sacrificas tempo, oportunidades, momentos que nunca volverán pasar. O que algo quere, algo lle custa".

Un pequeno xogo: tres aspectos positivos e tres non tan positivos do teu paso por esta universidade.

"Positivos: colaborativa, flexible e aberta. Negativos: anquilosada, desmotivadora e lenta. Que non engane, quedo co positivo".

Anímasche a seguir estudando?

"Por suposto que si, pero non no curto-medio prazo. Teño 31 anos e leste será o primeiro ano desde os 4 que non estarei matriculado en ningún curso académico. Toca tomarse un respiro".

----------------------------{}---------------------------