"Foi un aliciente de maneira especial para o meu fillo, xa que lle animaba a estudar e a esforzarse nos seus propios estudos, vivindo en primeira persoa os de alguén tan próximo como o seu pai"

25 de octubre de 2017

Vicente Javier García Gómez finalizou os seus estudos de Grao en Xeografía e Historia pola Universidade Nacional de Educación a Distancia no Centro Asociado da Coruña durante o curso 2016/2017.

Vicente Javier é funcionario na Administración Local desde 1994. Delegado na Coruña da Asociaciónde Xenealoxía, Heráldica e Nobiliaria de Galicia, membro da Asociación de Estudos Históricos de Galicia e habitual asesor na Comisión de Heráldica da Xunta de Galicia para a aprobación de escudos e bandeiras municipais.

Escribiu e publicou diferentes libros de carácter histórico, artístico e etnográfico e é autor na Enciclopedia Galicia de Edicións Hércules de 6 tomos de Heráldica. Firma ao redor deste tema, numerosos traballos e colaboracións publicados en revistas especializadas.

Por que decidiches realizar o Grao en Xeografía e Historia na UNED?

"A razón primordial para realizalo na UNED foi a liberdade de estruturación e estudo, así como a flexibilidade horaria, tendo en conta que o traballo e a familia impedirían un estudo presencial".

Cales foron os obxectivos iniciais cando te matriculaches por primeira vez? Persoais ou profesionais?

"Os meus obxectivos iniciais foron tanto persoais como profesionais. Persoais porque non puiden estudar no seu día unha carreira que realmente me gustaba, sendo un reto persoal. Os obxectivos profesionais encamíñanse a un futuro ascenso ou promoción dentro da Administración, en calquera ámbito relacionado co estudos de Xeografía, Historia, investigación, etc".

Como describirías o proceso nestes anos de estudo? Sentes que como estudante tiveches unha evolución na túa forma e tempo de traballo e de estudo desde o inicio?

"Despois de cursar o curso de acceso, a miña primeira matrícula foi na antiga licenciatura durante o curso 2008/2009. Ante a incerteza da desaparición dos itinerarios de licenciatura, matriculeime unicamente en materias convalidables, pasando ao Grao de Xeografía e Historia durante o curso 2010/2011. O meu desenvolvemento como estudante foi evolucionando ata a consecución do Grao no ano 2017. Madurei en organización de tempo e traballo, en estrutura organizativa, en formulacións metodolóxicas, en ordenación de ideas e conceptos e na optimización dos recursos dispoñibles, tanto para o estudo como para outros ámbitos persoais e laborais".

Na túa opinión e no plano profesional, que che vai a achegar esta titulación a curto e medio prazo?

"Persoalmente, e como un dos obxectivos iniciais, creo que me achegará a base para ascender na escala administrativa da Función Pública, ademais de proporcionar unha credencial para os numerosos traballos de investigación histórica e colaboracións que veño desenvolvendo desde hai anos en diferentes publicacións".

Como viviu a túa contorna estes anos de estudo? Tiveches que sacrificar tempo, renuncias?

"Na contorna familiar e de amizades seguiron os meus estudos coa mesma ilusión que eu, animándome e preocupándose polo progreso e a evolución. Os aprobados eran un mérito de todos. Foi un aliciente de maneira especial para o meu fillo, xa que lle animaba a estudar e a esforzarse nos seus propios estudos, vivindo en primeira persoa os de alguén tan próximo como o seu pai. O sacrificio de tempo, que loxicamente existiu, non me supuxo con todo a renuncia a outros aspectos da miña vida cotiá, pois a dispoñibilidade de tempo libre e flexibilidade horaria, foi un dos motivos para realizar os meus estudos na UNED".

Un pequeno xogo: tres adxectivos positivos e tres non tan positivos do teu paso por esta universidade.

"Positivos: comodidade, liberdade e recomendable. En canto aos non tan positivos, na miña opinión subxectiva, tal vez a revisión dalgunhas materias de estudo e a adaptación e actualización dalgunhas materias, tanto de material didáctico como de metodoloxía".

Que cambios pensas que necesita a UNED?

"Como xa dixen antes, certos matices de actualización de materias e materias. Polo demais, baixo o meu punto de vista e experiencia, a organización e estrutura administrativa funciona moi ben".

Anímaste a seguir estudando?

"Posiblemente o curso que ven me anime a cursar un Máster. A matrícula de honra coa que me puntuaron o Traballo Fin de Grao, a única en toda a miña vida académica, serviume de gran aliciente para facelo".

----------------------------{}---------------------------