"Esta titulación achegoume unha mellor capacitación persoal no estudo e na reflexión razoada, mesmo no debate con outras persoas"

30 de octubre de 2017

Jesús Alberdi finalizou un Máster de Filosofía no Centro Asociado da UNED A Coruña durante o curso 2016/2017.

Jesús Alberdi Sudupe é médico psiquatra. Finalizou a súa tese doutoral en Medicina e exerce neste campo desde fai máis de vinte anos, en especial dentro do sector público sanitario. Publicou un libro sobre Psiquiatría e Filosofía: "Ensaio sobre a melancolía. Introdución á Filosofía da Psiquiatría" no ano 2008, e algúns traballos de Bioética en Psiquiatría, entre outros títulos "A prestación dos servizos sanitarios ante o século XX" no ano 2011. "Co propósito de facer valer o tópico de proximidade entre a Medicina e as Humanidades e con clara vocación persoal, e xunto ao labor profesional, desde hai anos fun lector e estudioso na medida das miñas modestas posibilidades, de Ciencias Humanas e sobre todo de Filosofía."

Alberdi foi profesor Asociado na Universidade da Coruña no departamento de Medicina durante o curso 2010/2011, labor académico que aparcou con gran pesar por incompatibilidades laborais. Actualmente imparte docencia a estudantes e residentes de Medicina vinculada tamén ás Unversidades.

Por que decidiches realizar un Máster en Filosofía na UNED?

"Sendo frecuentes as miñas lecturas relacionadas coa Filosofía no transcurso dos anos, pensei sobre todo en dar un formato académico ás lecturas que fun acumulando, organizalas de acordo con directrices proporcionadas por profesionais na materia, coñecendo novas tendencias e bibliografías, accedendo á confrontación cun espírito crítico profesional, e tentando evitar os erros propios dun autodidacta".

Cales foron os obxectivos iniciais cando te matriculaches por primeira vez? Persoais ou profesionais?

"Os obxectivos son fundamentalmente, se non exclusivamente, persoais. Mellorar o coñecemento persoal en Filosofía, materia que considero dunha importancia transcendental na miña vida persoal. Para o meu traballo, e fóra dos propios coñecementos persoais, os estudos de Filosofía non teñen unha repercusión inmediata e práctica. Podo dicir que estudei por interese persoal.

Como describirías o proceso nestes anos de estudo? Sentes que como estudante tiveches unha evolución na túa forma e tempo de traballo e de estudo desde os inicios?

"Estudar "a distancia" é unha novidade relativa, xa realizara algúns cursos on-line, pero moito máis breves. Como toda novidade require a aprendizaxe de habilidades operativas, hábitos de estudo, etc., que non se adquiren noutros contextos. Como en todo aprendizaxe de tarefas novas, ao principio custa adquirir algunhas cousas, pero sen maior importancia diría eu".

Na túa opinión e no plano profesional, que che vai achegar esta titulación a curto e medio prazo?

"Poderíase dicir que unha mellor capacitación persoal no estudo e na reflexión razoada, mesmo no debate con outras persoas. A repercusión no plano profesional con todo, na práctica diaria, nos aspectos técnicos, non creo que sexa apreciable".

Como viviu a túa contorna estes anos de estudo? Tiveches que sacrificar tempo, renuncias...?

"Nalgún momento do ano. Os meses de maio e xuño coa entrega de dúas ou tres traballos de materias por ano (dous anos de Máster), poida que notouse algo, pouco máis.

O resto do ano e polo meu traballo, sempre foi necesario dedicar un tempo ao estudo, a algunha investigación e publicación profesional, á preparación da docencia de estudantes de Medicina e residentes, máis o tempo que desde hai anos reservei e dediquei ao estudo persoal da Filosofía, podería dicirse que no meu tempo de lecer. Neste sentido non cambiou moito o meu ritmo habitual de horas dedicadas ao estudo durante o Máster".

Un pequeno xogo: tres adxectivos positivos e tres non tan positivos do teu paso por esta universidade.

"Os positivos serían a dispoñibilidade excelente e amabilidade do persoal docente, a amabilidade e a eficiencia nos procedementos académicos e xestións administrativas. Negativo sería a distancia dalgúns interlocutores virtuais a través de internet".

Que cambios pensas que necesita a UNED?

"En xeral a impresión que me queda é dunha Universidade que funciona moi ben, ó meu entender, con boa calidade docente, salvo excepcións. As críticas son puntuais. Unha sensación agridoce que me quedou é o trato con algunha profesora en particular. Non foi o habitual -e hai que subliñalo- a maioría do persoal docente merece a miña maior consideración. Pero hai algunha excepción e dígoo honestamente.

Pediría a renovación do profesorado nalgún departamento e a súa apertura a correntes de pensamento diversas. Hai algún profesor ou profesora que segue recomendando traballos propios como referencia docente, cando teñen unha calidade máis que discutible, na miña modesta opinión, claro".

Anímaste a seguir estudando?

"Por suposto. Xa estou matriculado na Tese Doutoral".

----------------------------{}---------------------------