"Canto máis se sabe, mellor se pode reaccionar aos problemas cotiáns"

14 de noviembre de 2017

Luis Couce, graduado en Ciencias Xurídicas das Administracións Públicas na UNED, curso 2016/2017.

Luis Couce Vidal traballa desde fai trinta e cinco anos na Administración de Xustiza. O primeiro cargo que desempeñou foi o de secretario xudicial -hoxe letrado da Administración de Xustiza- e máis adiante procurador nos Tribunais.

Couce graduouse en Dereito na UNED no curso 2014/2015 e durante o curso 2016/2017, finalizou o Grao en Ciencias Xurídicas das Administracións Públicas nesta universidade. Completou os seus estudos con formación específica vinculada ao Dereito Procesal e Tributario; cursos de carácter universitario e desde o ano 2016 figura inscrito no Rexistro de Mediadores do Ministerio de Xustiza, formación que adquiriu a través do Ciclo de Mediación que se imparte no Centro Asociado UNED A Coruña con carácter anual.

Por que decidiches realizar o Grao en Ciencias Xurídicas e das Administracións Públicas na UNED?

"Interesábame saber o funcionamento da Administración en xeral e tamén porque no programa da carreira estudábanse materias relacionadas co funcionamento da Unión Europea e as súas institucións, cuestión que, devandito sexa de paso, parece un arcano para os operadores xurídicos. Dános a sensación de que Europa queda moi lonxe sen darnos conta que a maioría do Dereito que hoxe se aplica en España, esta ditado polas institucións europeas".

Cales foron os obxectivos iniciais cando te matriculaches por primeira vez? Persoais ou profesionais?

"Eu xa sabía como funcionaba a UNED porque terminei Dereito nela. Non me expuxen uns obxectivos concretos senón máis xerais. A miña profesión non abarca concretamente o programa da carreira xa que a miña función está directamente relacionada coa actividade xurisdicional que se dá en Tribunais e Xulgados, pero é obvio que o coñecemento máis profundo noutras ramas de Dereito inflúenme positivamente, tanto persoal como profesionalmente. Ademais o resto de materias non estritamente xurídicas contribuíron positivamente á miña formación. Canto máis se sabe, mellor pódese reaccionar aos problemas cotiáns".

Como describirías o proceso nestes anos de estudo? Sentes que como estudante tiveches unha evolución na túa forma e tempo de traballo e de estudo desde os inicios?

"O proceso destes anos de estudo foi arduo, pero non máis que o doutros estudantes que estudan e á vez traballan. Do que si me dei conta é de que isto é unha carreira de fondo e hai que estudar absolutamente todos os días. Na miña profesión tamén o hai que facer, aínda que non dunha forma tan esixente. Estaba xa afeito".

Na túa opinión e no plano profesional, que che vai achegar esta titulación a curto e medio prazo?

"De momento a satisfacción de terminala, a miña profesión, como xa dixen, non ten máis que unha relación xeral cos estudos que acabo de finalizar pero o que tamén é certo que o posuír máis coñecemento ampla a perspectiva coa que afrontar os retos que se che expoñen".

Como viviu a túa contorna estes anos de estudo? Tiveches que sacrificar tempo, renuncias...?

"É evidente que o ter que ocupar máis tempo en estudar limita que poidas facer outras cousas. Coa miña idade xa non teño que estar pendente de criar aos fillos por exemplo, pero por outra banda a miña esposa comentábame en ocasións que "estaba insoportable" e compréndoa, porque a que aguantaba as miñas veleidades era ela. O é certo é que supón unha limitación das actividades con toda a familia e supón por iso certas renuncias, pero se un quere algo..."

Un pequeno xogo: tres adxectivos positivos e tres non tan positivos do teu paso por esta universidade.

"Buff! Eu que estudei na universidade pública presencial e na UNED e vexo que coa perspectiva que dá o tempo, as cousas cambiaron para mellor. Tamén hai que ter en conta que transcorreron corenta anos. Non se me ocorren tres adxectivos negativos a verdade".

Que cambios pensas que necesita a UNED?

"Creo que como noutras moitas institucións do Estado, existe un problema real de eficiencia, disponse de ferramentas, sobre todo informáticas, para que isto funcione mellor, pero non se dan implantado. O que non sei é porqué razón; dáme a sensación de que, como todo cambio, tanto estudantes como o persoal da UNED, docente ou non, é remiso a aplicar novidades e estanos collendo o touro. Quizá falte ánimo de implicar a todos no uso das novas tecnoloxías. Outro aspecto que me gustaría que se cambiase é a situación dos profesores-titores".

Anímasche a seguir estudando?

"Claro! O que pasa que agora estou un pouco canso de ensinos regrados, quizais nun futuro próximo propóñame realizar un Doutoramento ou mesmo outro Grao. Pásaseme pola cabeza agora mesmo estudar algo relacionado coa nova Lei de Contratos do Estado ou coa de Procedemento Administrativo. Teña en conta que nós non debemos deixar de estudar todos os días".

----------------------------{}---------------------------