"O curso é moi interesante ao exporse como unha convivencia nun centro penal con alumnos internos, funcionarios de prisións e profesores"

19 de junio de 2018

Juan Luís de Diego Arias, director do curso de verán que se celebrará en Teixeiro os días 4, 5 e 6 de xullo.

O Centro Asociado UNED A Coruña, organiza, como é habitual neste lapso estival, un novo curso de verán. "Novas vías profesionais nos Centros Penais", é unha proposta formativa desde a que se persegue reflexionar ao redor da configuración actual dos estudos que ofrece esta universidade, formulados como un mecanismo eficaz de saída no horizonte laboral dun centro penal.

O curso desenvolverase en única modalidade presencial, os días 4, 5 e 6 de xullo nas dependencias do penal de Teixeiro e ao seu termo, certificarase con 1 crédito ECTS.

Como en anos anteriores, esta actividade exponse desde unha visión téórico-práctica. Un programa que comprende relatorios desde o ámbito académico; docentes de recoñecido prestixio procedentes das universidades de Santiago de Compostela, A Coruña ou a UNED e presentacións a cargo de persoal responsable de diferentes áreas do centro penal ou da Secretaría Xeral de Institucións Penais, desde o Ministerio do Interior.

Juan Luis de Diego Arias, director do curso e profesor no departamento de Dereito Político da UNED, é bo coñecedor do funcionamento destes programas de verán. Estivo á fronte da formación proposta no ano 2016 "As novas vías de reinserción: módulos terapéuticos e módulos de respecto", e definía así a súa traxectoria:

"O humanismo, entendido como o cultivo das capacidades humanas, co compromiso ético de actuar en favor do ben común, é a liña de forza que tento dea coherencia e sentido á miña vida. Nacín no seo dunha familia de xuristas onde me afeccionei ao estudo ao que me apliquei desde a primeira escolarización ata a actualidade sen solución de continuidade. Moi novo incorporeime ao exercicio da avogacía no despacho familiar, alí enténdese a profesión como servizo ás persoas. Levo máis de vinte e oito anos exercendo como letrado en entidades como o Banco Herrero (agora Banco Sabadell), Fomento de Construcións e Contratas S.A., Fundación Esther Koplowitz e Dominum Dirección e Xestión, S.A.

O asesoramento xurídico e a actuación ante os Tribunais déronme dunha visión práctica e realista do Dereito.

Durante seis anos vivín como monxe, neles realicei a experiencia da profundización no autocoñecemento e na unificación, na vida común e no traballo en equipo. A miña actividade solidaria ten a súa vertente voluntaria (Construtora Benéfica, Asociación de familia) e a súa vertente profesional (Fundación Esther Koplowitz) na que aumentei a miña capacidade de relación persoal en todos os estratos sociais, xestionei cantidades importantes de diñeiro e púxome en contacto con diversas Administracións Públicas para traballar en común coas mesmas. Son profesor asociado desde fai vinte anos. Cando o exercicio da miña profesión de avogado permitiumo, intensifiquei a miña actividade universitaria. En poucos anos puiden publicar traballos e culminar a miña tese doutoral “O dereito á intimidade das persoas recluídas” que mereceu un premio nacional".

"Unha das liñas formativas esenciais do curso en 2018 -afirma De Diego- exponse desde a visión do traballo profesional que un criminólogo pode desempeñar nun centro penal. A Criminoloxía é unha ciencia multidisciplinar que utiliza ferramentas do Dereito, da Psicoloxía e da Socioloxía para comprender o feito delituoso, a súa xénese, os seus protagonistas e conseguir a reparación da vítima, a reinserción da persoa que delinquiu así como a prevención dos delitos".

"O curso é moi interesante -comenta Juan Luís- ao exporse como unha convivencia nun centro penal con alumnos internos, funcionarios de prisións e profesores. En segundo lugar polo coñecemento dunhas actividades profesionais que poden abrir un horizonte laboral a persoas con perfil humanista e sensibilidade social. No relativo ao interese para os internos, non só é de vital importancia a mencionada convivencia, verase a través do coñecemento que se fará da Criminoloxía como vehículo para autocomprendernos e para explorar camiños de superación do delito e das súas consecuencias. Os internos terán a posibilidade de coñecer vías de acceso a facetas da súa personalidade que, en positivo, favorecen o camiño da reinserción que comeza xa na prisión".

----------------------------{}---------------------------