Aula de Ferrol

28 de abril de 2017

O Dereito penal militar a debate os días 18 e 19 de maio. O curso poderase seguir desde as instalacións da aula universitaria ferrolá, en liña e en diferido.

A UNED A Coruña organiza unha nova actividade na aula de Ferrol prevista para os días 18 e 19 de maio en xornada de tarde "Dereito penal militar. Unha aproximación". Durante este curso -de interese a membros das Forzas e Corpos de Seguridade do Estado; Policía Nacional, Garda Civil e Policía Local- debaterase ao redor das leis penais militares e o seu carácter complementario ao dereito penal común. Ao longo das dúas xornadas programadas farase unha análise da normativa; ámbito de aplicación, delitos contra a seguridade e defensa nacionais, contra a disciplina, relativos ao exercicio dos dereitos fundamentais e liberdades públicas por militares, contra os deberes de servizo e por último, delitos contra o patrimonio no ámbito militar.

José Alfredo Fernández Pérez, presidente do Tribunal Militar Territorial Cuarto na Coruña, será o encargado da docencia, baixo a dirección do maxistrado Carlos Suárez-Mira Rodríguez.

O curso, no que colaboran o Ministerio de Defensa a Asociación de Reservistas do 2 de Maio e polo que se concederá 1 crédito ECTS e 2 créditos de libre configuración, poderá seguirse desde as instalacións da aula universitaria, en liña e en diferido.

Desde a organización do curso, ofrécennos un adianto dos contidos obxecto de análises que se abordarán ao longo das dúas xornadas:

"A Constitución Española de 1978 no seu artigo 117, designa como Xurisdición Militar a un complexo de tribunais e xuíces que, aínda que con sustantividad e características propias, forma parte da única xurisdición e, por tanto, do poder xudicial. A Xurisdición Militar atópase vinculada desde a súa orixe á Defensa Nacional. É precisamente a través da Xurisdición Militar, como se canaliza a participación do Poder Xudicial na Defensa Nacional. O obxecto do presente curso é facer unha primeira aproximación á xurisdición militar, concretamente ao dereito Penal Militar, e iso a través do estudo do vixente Código penal Militar, que foi aprobado por Lei Orgánica 14/2015, do 14 de outubro.

Os diferentes relatorios serán impartidas por membros en activo destinados en órganos da Xurisdición Militar na Coruña. O xoves 18 de maio, a primeira das sesións, abrirase cunha análise das disposicións xerais vixentes da man do coronel auditor, D. José Alfredo Fernández Pérez. Os delitos contra a Seguridade e Defensa Nacionais abordaraos o comandante auditor D. Fausto Manuel Blanco Álvarez e por último presentaranse os delitos contra a disciplina da man do capitán auditor Dª Dolores Vázquez Rodríguez. O venres 19 de maio trataranse os delitos relativos ao exercicio dos dereitos fundamentais e liberdades públicas polo capitán auditor D. Alfonso López Feria, a continuación os delitos contra os deberes do servizo a cargo do capitán auditor D. Jorge Aranguena Sande e D. Alfonso López Feria, e por último os delitos contra o patrimonio no ámbito militar, que abordará o capitán auditor D. Jorge Aranguena Sande.

O curso abordarase a través de exposicións teóricas con posibilidade de abrir unha quenda de preguntas por parte dos alumnos asistentes, xunto co desenvolvemento dun caso práctico que será discutido e liquidado oralmente".

---------------------------------------{}-------------------------------------