"O burnout adóitase dar en profesionais que o seu traballo implica unha relación de contacto constante, directo e estreito cos beneficiarios ou receptores do seu traballo"

3 de marzo de 2016

Luís Fernández Ríos, doutor en Psicoloxía e profesor titular na Universidade de Santiago de Compostela.

Os días 17 e 18 de marzo, Luís Fernández Ríos, doutor en Psicoloxía pola Universidade de Santiago de Compostela e profesor titular nesa Universidade, así como titor no Centro Asociado da UNED A Coruña, dirixirá e impartirá o curso "Estres laboral. Síndrome do Burnout". Actividade que se desenvolverá en dúas modalidades: presencial e online, na extensión de ferrolá da UNED.

Luís Fernández estará acompañado na exposición por Fernando Lino Vázquez González, doutor e profesor titular na Universidade de Santiago de Compostela. Pedímoslle que respondera a algunhas preguntas en torno ao tema do curso.

P.- Cal é a característica máis visible nun traballador afectado por síndrome de Burnout?

R.- "Non hai unha características específica para recoñecer o Burnout ou desgaste psicolóxico no traballo. Maniféstase a través de síntomas, algúns dos cales son os seguintes: esgotamento emocional, sentimento de fracaso e impotencia, baixa autoestima, comportamento interpersoal abrasivo, pouco afán de realización persoal, aumento do absentismo laboral, aburrimento, baixa implicación persoal na realización do traballo, impaciencia, sentirse irritable, baixas expectativas persoais, etc."

p.- Dentro dunha empresa, cal é o estamento onde máis casos advírtense de Burnout?

R.- "Adóitase dar en profesionais que o seu traballo implica unha relación de contacto constante, directo e estreito cos beneficiarios ou receptores do seu traballo. É dicir, nunha empresa o estamento máis en risco de burnout é o que están en contacto ou en relación co "cliente" (xa sexa este, un paciente dun hospital, o que atende ao público nunha empresa, etc.)".

P.- Que colectivos profesionais son os máis sensibles a sufrir esta síndrome?

R.- "Docentes, persoal sanitario, corpos de seguridade do estado, persoas que traballan en atención ao cliente, traballadores en tendas varias, traballadores sociais, etc. En xeral, todas aquelas profesións que implican unha relación interpersoal directa e continuada no tempo co "cliente". Tamén se pode incluír o persoal de administración e servizos de organizacións ou institucións públicas e privadas".

P.- Na actualidade e en España, que porcentaxe de empresas e institucións, diría que teñen implementado no seu programa de saúde laboral, protocolos de prevención?

R.- "Realmente, todas grandes empresas teñen plans de prevención de riscos laborais. É aí onde se poden incluír os programas de promoción da saúde, e de prevención do burnout,e mobbing. A relevancia que se lle outorgue xa depende da dinámica nos aspectos positivos da mellora dos recursos humanos. Os sindicatos tamén teñen poden ter un papel relevante na o prevención do burnout, organización do traballo, detección de factores de risco, etc. A filosofía do traballo decente, conciliación familiar, etc. son exemplos que poden reducir o desgaste psicolóxico no traballo..."

P.- E as empresas e institucións onde traballan os colectivos máis afectados, en que medida preocúpanse e con que ferramentas destes traballadores?

R.- "Atópanse nos países nos cales hai mellor lexislación e concienciación das condicións de vida no traballo. Isto atópase nos países da Unión Europea (principalmente nos países do centro e norte de Europa), USA, Canadá, e Xapón".

P.- Que países van á cabeza no tratamento e prevención da síndrome do Burnout? Atópase España dentro dos máis activos?

R.- "Son os países do centro e norte da UE. España atoparíase entre os países que tentan tomar o tema en serio, pero aínda queda moito por facer".

Máis información do curso aquí.

------------------------~()~-----------------------