Mapa web
Youtube
Instagram
Campus UNED

"Ano a ano, pese ao aumento de dificultade, fun mellorando os meus resultados. Este curso tiven todos os créditos do último curso aprobados en xuño, e mesmo tiven tempo para conseguir o nivel B1 de inglés na proba libre do CUID. E todo iso despois de ser pai en febreiro? En plena convocatoria de exames!"

10 de octubre de 2016

Esteban López Vázquez. Grao en Xeografía e Historia, curso 2015/2016.

Esteban López Vázquez foi soldado profesional do exército de Terra. Decidiu dar un xiro á súa vida por cuestións persoais, e unha vez deixou o exército, comezou a carreira de Xeografía e Historia na UNED, titulación que finalizou o pasado mes de xullo tras dedicar a iso os últimos catro anos.

Por que decidiches realizar o Grao de Xeografía e Historia na UNED?

"Xa entrara en contacto co método de ensino a distancia durante o Bacharel. Nunca fora moi afeccionado a asistir a clases durante a miña mocidade, e sempre lograra os meus obxectivos académicos "buscándome a vida" pola miña conta.

Sempre notei que con liberdade de horarios e autoxestión motívome máis e consigo un mellor rendemento, por tanto, a UNED era o camiño máis lóxico a seguir. Ademais, tampouco é que haxa máis opcións para estudar Historia en Coruña. Trasladarme a Santiago cada día ou irme a vivir alí non era opción cando acabei selectividade en 2012. E iso lévanos a que sendo Coruña unha cidade con tanta historia, con tantos vestixios do mundo antigo baixo as súas rúas, non acabo de entender que na Universidade da Coruña fágaselle o baleiro de semellante forma á Historia".

Cales foron os obxectivos iniciais cando te matriculaches por primeira vez? Persoais ou profesionais?

"Pois un pouco de todo. Persoalmente apetecíame estudar o que de verdade me apaixonaba, o que sempre me gustou desde pequeno. E doutra banda aínda era mozo para poder vivir diso se sacaba un curso por ano e podía terminar o Grao en 4 anos, como así foi. Non sabía moi ben que facer coa miña vida laboral naqueles tempos, pero o que tiña claro é que quería que estivese relacionado coa Historia, e este Grao era a mellor forma de poñerlle uns cimentos a ese obxectivo".

Como describirías o proceso nestes anos de estudo? Sentes que como estudante tiveches unha evolución na túa forma e tempo de traballo e de estudo desde os inicios?

"Si, está claro. Na UNED é fácil pagar a novatada se te matriculas como alternativa á universidade presencial e pretendes seguir os seus mesmos tempos. É un método moi específico ao que hai que adaptarse se queres ter éxito.

Na UNED, por moi a distancia que sexa, non podes aillarte e tratar de levalo todo ti só, polo menos non nun caso como o meu no que che esixes a ti mesmo uns obxectivos, a diferenza de moitos compañeiros que están no Grao por gozar ou inquietudes intelectuais, pero que xa teñen a súa vida resolta. A evolución foi abrirme á comunidade de estudantes en foros extraoficiais e redes sociais. A experiencia é un Grao, e escoitar a experiencia dos teus compañeiros e recibir a súa axuda é indispensable para non afogarse en páxinas e máis páxinas de manuais e que iso non che leve a nada. Iso, e todo o que ofrece a propia UNED, como os repositorios de exames, as PECS, algunhas titorías (en Coruña temos poucas máis aló do primeiro curso), etc.

Ao final, o proceso pódese describir como un proceso de coñecemento e selección das ferramentas que tes á túa disposición. Cada un debe descubrir todo o material que ten ao seu alcance e elixir entre iso o que mellor se lle adapte -pois non todas esas ferramentas son do gusto de todos e non todas casan ben unas con outras-, e combinalo para alcanzar os obxectivos marcados. Iso convértese nun método, e o perfeccionamento do teu propio método de estudo lévache a que cada vez necesites menos tempo para alcanzar uns resultados óptimos. Por exemplo, estou seguro de que o primeiro curso foi ao que máis tempo dediquei, e foi no que con máis materias vinme en setembro. Ano a ano, pese ao aumento de dificultade, fun mellorando os meus resultados. Este curso tiven todos os créditos do último curso aprobados en xuño, e mesmo tiven tempo para conseguir o nivel B1 de inglés na proba libre do CUID. E todo iso despois de ser pai en febreiro! En plena convocatoria de exames!"

Na túa opinión e no plano profesional, que che vai achegar esta titulación a curto e medio prazo?

"Pois a curto prazo vaime a dar a oportunidade de acceder ao Máster de Profesorado de Educación Secundaria e Bacharelato; que á súa vez, a medio e longo prazo, espero que me ofreza a oportunidade de transmitir a miña paixón pola Historia a moita xente nova. É curioso como moitísima xente ten a materia de Historia por "un rollo" pero logo, como alternativa de lecer, elixen videoxogos, series ou películas que adoitan basearse na Historia. Aspiro a poder contribuír a eliminar esa contradición nalgunhas persoas. A que se divirtan descubrindo a Historia, da que tan importante é aprender para non tropezar coas mesmas pedras que tropezaron outros antes que nós. E polo menos isto é o que teño previsto. Se chega algo máis, benvido sexa".

Como viviu a túa contorna estes anos de estudo? Tiveches que sacrificar tempo, renuncias...?

"Cando queres algo, é raro que non teñas que renunciar a outras cousas. No meu caso tiven que deixar de lado a vida laboral e renunciar un tempo a parte da independencia que tiña desde facía tempo ao empezar a traballar con 19 anos, Pero mellorar o teu nivel de estudos sempre é un bo investimento que che abre máis e mellores portas das que che puidera pechar puntualmente nun momento dado.

Respecto ao tempo, houbo momentos nos que a carreira comeu bastante, pero é algo co que todo estudante que teña unha meta ten que contar; e iso débeo respectar quen forme parte da túa vida. Está claro que hai que facer sacrificios, sobre todo cando tes que pensar en cumprir requisitos de bolsas, de nota ou de prazos para optar a prazas para continuar os teus estudos (como foi o meu caso), pero iso faiche sentir máis orgulloso cando ao final obtés aquilo polo que tanto traballaches. E iso tamén o vai a valorar a túa contorna se de verdade se preocupa por ti".

Un pequeno xogo: tres aspectos positivos e tres non tan positivos do teu paso por esta universidade.

"Os positivos ben poden ser: compañeirismo (é incrible a gran cantidade de xente da comunidade de alumnos do Grao que dedica parte do seu tempo para axudar a outros compañeiros ou a achegar material que nos fai a vida máis fácil); flexibilidade (a principal calidade da UNED); e estimulante, xa que foi un enorme e interesante reto sacar unha carreira na UNED en tan pouco tempo.

Os non tan positivos? Pois algunhas veces a soidade, sobre todo ao principio; a incoherencia de varios aspectos da planificación do Grao de Xeografía e Historia: materias que non pintan gran cousa no Grao como "Os Discursos da Arte Contemporánea", -que é unha especie de filosofía artística que introducen en segundo curso sen materia previa que che ofreza coñecementos sobre Arte Contemporánea, e que mesmo no Grao de Historia da Arte téñena no último curso-; ou a compresión nunha soa materia cuadrimestral de Grecia e Roma, coa consecuente dificultade da materia resultante debido á súa enorme densidade de temario; e por último, o anacronismo que supón que unha universidade practicamente "online" dependa de manuais que supoñen un alto custo para os alumnos, e que nalgúns casos son de dubidosa axuda para preparar os temarios pola súa densidade ou as súas erratas. Considero que nos tempos que corren deberíase fomentar o uso de material gratuíto cedido polos equipos docentes, como de feito fan nalgunhas materias como en Xeografía do Medio Ambiente, o que demostra que é posible e que non se fai, ben porque non se quere, ou ben porque o dos manuais resulta un negocio rendible pese ao pau económico que resulta para os alumnos".

Anímaste a seguir estudando?

Como xa adiantei, si me animo. Ademais, seguirei co Máster na UNED. Un saúdo a todos e grazas ao Centro Asociado por concederme este espazo.

Educación, 3 15011 A Coruña - (A Coruña). Tel. 981 14 50 51 info@a-coruna.uned.es