"Estudar na UNED non só che proporcióna estudos regrados, senón que ensínache a saber xestionar o teu tempo e a ser organizada e resolutiva"

28 de octubre de 2015

Esperanza López. Graduada en Derecho.

Esperanza López Mosqueira finalizou o Grao en Dereito pola UNED promoción 2011/2015, titulación á que accedeu desde o Acceso a Maiores de 25 anos no curso 2010/2011. Formouse en Dereito Matrimonial e en Práctica Civil e Fiscal no ano 2014. Durante este curso, completou estudos sobre Mediación.

Por que decidiches realizar un Grao na UNED?

"Eu traballaba en comercio e en novembro do 2009 sufrín un accidente laboral que me produciu unhas lesións de carácter irreversible e polas cales me concederon unha incapacidade permanente total para a profesión habitual.

Debido a isto eu xa non podía seguir co traballo que ata ese momento estaba a realizar e tiña dúas opcións: quedarme na miña casa lamentándome da miña mala sorte ou afrontar as cousas da maneira máis positiva posible. E, entón, decidín que era o momento para formarme a nivel intelectual e quitarme a espinita que tiña cravada de estudar Dereito e que por falta de tempo non puidera facer.

A UNED proporcionábame a oportunidade de poder compaxinar os meus estudos coa miña vida familiar e non ter que someterme a horarios estritos que quizais non puidese cumprir".

Cales foron os obxectivos iniciais cando te matriculaches por primeira vez? Persoais ou profesionais?

"Os meus obxectivos cando me matriculei por primeira vez eran tanto persoais como profesionais. Por unha banda tratábase dunha cuestión de superación persoal e orgullo propio para demostrarme a min mesma que era capaz de logralo e doutra banda, tamén tiña un obxectivo profesional, porque non me vexo o resto da miña vida sentada no meu sofá vendo os culebróns televisivos. Aspiro a moito máis. Apaixóname o mundo da avogacía e quero dedicarme a iso".

Como describirías o proceso nestes anos de estudo? Sentes que como estudante tiveches unha evolución na túa forma e tempo de traballo e de estudo desde os inicios?

"Estudar na UNED non é fácil, pero tampouco imposible. Desde o principio tiven moi claro que necesitaba disciplina. Isto non se logra se non é a base de esforzo e constancia.

No meu caso eu estudaba todos os días, de luns a domingo. Para min non existían os festivos, aínda que só fose un ratillo había que buscar un oco para estudar, tivese o compromiso que tivese. Era consciente desde o principio de que isto non ía ser fácil pero tamén me propuxen que non ía ser imposible. Tiña unha meta e quería chegar a ela.

Estudar na UNED non só proporciónache estudos regrados, senón que ensínache a saber xestionar o teu tempo e a ser organizada e resolutiva.

Por moito que ás veces atafegáseme o estudo en solitario, porque hai que dicir que o máis duro da UNED é a soidade, tentaba superarme acudindo a algunhas titorías ao Centro Asociado e así contrastar opinións e buscar apoio nos titores e nos compañeiros.

E lógrase. Aquí coñecín a compañeiros cos que establecín unha amizade que espero que dure moitos anos porque me demostraron que son unha xente marabillosa e da que sinto moi orgullosa".

Na túa opinión e no plano profesional, que che vai achegar esta titulación a curto e medio prazo?

"Desde xa, o primeiro que me achegou estudar Dereito son uns coñecementos moi válidos para a miña vida diaria. Quen non tivo algunha vez algún problema cunha compravenda, coa Axencia Tributaria, con algunha viaxe?

Estudar Dereito serviume para poder solucionar algúns problemas por min mesma sen necesidade de ter que acudir a un profesional para que mos resolvese. A curto e medio prazo espero poder exercer como avogada e forxarme un futuro na avogacía desta cidade".

Como viviu a túa contorna estes anos de estudo? Tiveches que sacrificar tempo, renuncias...?

"Bueno, no meu caso non era moi difícil porque o meu marido tamén estaba a estudar na UNED, así que entendía perfectamente o sacrificio que estaba a facer. Pero aínda así non é fácil ter que renunciar moitas veces á vida social. Non quédache máis remedio que renunciar a festas e compromisos sociais porque tes preto un exame e necesitas máis tempo do habitual para preparalo ben.

Ás veces, mesmo tes que aprazar as festas de aniversarios dos teus fillos, e costa, vaia se costa! Pero ao final a recompensa merece a pena e o recoñecemento dos teus é o mellor agasallo. Xa haberá tempo para poder facer todo iso ao que tiven que renunciar durante estes anos".

Un pequeno xogo: tres adxectivos positivos e tres negativos do teu paso por esta universidade.

"Positivos: máis que adxectivos, substantivos: superación, constancia e fortalecemento persoal. Negativos: solitario, duro e sacrificado".

Anímasche a seguir estudando?

"Si claro. De feito agora estou a facer o Máster de Acceso á Avogacía e un curso de Mediación no Ámbito educativo, e teño previsto facer outro curso de Prácticas en Mediación e quen sabe se algún máis.

Quero animar a todos aqueles que teñan dúbidas sobre se emprender ou non algún tipo de estudo na UNED a que o fagan. A satisfacción que sentirán cando os finalicen fará que esquezan todo o esforzo e sacrificio que lles custou chegar á meta. Dígoo por experiencia propia".

Accede a toda a información do Acto de Apertura de Curso aquí.

------------------------~()~-----------------------

esperanzalopez