"Compartir aula con alumnos que poderían ser os meus netos, foi unha experiencia moi interesante. A pesar da diferenza de idade, sempre me sentín integrado cos meus compañeiros de estudo, e aprendín moito deles, eu espero poder achegarlles algo, aínda que só sexa experiencia"

19 de octubre de 2016

José María Pernas, Grao en Ciencias Políticas e Socioloxía. Curso 2015/2016.

Perito Mercantil desde o ano 1960 a través de Escola de Comercio da Coruña, é tamén licenciado en Dereito desde o ano 2006 pola Universidade da Coruña, Máster Universitario en Asesoramento Xurídico e Empresarial, ano 2009 a través da mesma universidade e Grao en Ciencias Políticas e da Administración, curso 2015/2016 na UNED.

José María Pernas Souto opositou con éxito no Banco da Coruña no ano 1961, onde desempeñou cargos de alta dirección nas sucursais de Pontevedra e A Coruña. Prexubilado desde o ano 2000, é responsable do Centro Especial de Recuperacións da Dirección Territorial de Galicia-Asturias.

Por que decidiu realizar o Grao de Ciencia Política e da Administración na UNED?

"Acabado Dereito e o Máster, despois dun ano sabático, pareceume que Ciencias Políticas era un complemento adecuado para a miña formación. A UNED, ofrecíame innumerables vantaxes, tanto por contido como por proximidade".

Cales foron os obxectivos iniciais cando se matriculou por primeira vez? Persoais ou profesionais?

"Cando me matriculei na UNED, os obxectivos eran exclusivamente persoais, os profesionais xa non eran unha opción".

Como describiría o proceso nestes anos de estudo? Sente que como estudante tivo unha evolución na súa forma e tempo de traballo e de estudo desde os inicios?

"Cando iniciei Políticas, xa tiña certa bagaxe académica e profesional, e tanto o método como o tempo de traballo, eran áreas xa coñecidas por min. Dito isto, si tiven que evolucionar en canto á forma de estudo, é proverbial a soidade do estudante da UNED, nalgúns casos o estudo faise especialmente duro, sobre todo a aqueles que como a min gústalles interactuar cos profesores.

Na UNED, esta carencia súplena os titores, e aquí hai de todo, desde profesionais da xudicatura ou profesores de universidade que son un auténtico luxo, ata outros moito menos implicados".

Na súa opinión e no plano profesional, que lle vai achegar esta titulación a curto e medio prazo?

"Polas razóns achegadas antes, no plano profesional non me achegará nada. Lamentablemente ese tempo xa pasou".

Como viviu a súa contorna estes anos de estudo? Tivo que sacrificar tempo, renuncias...?

"Organizándose un pouquiño hai tempo para todo. Tempo ao estudo dediqueille moito, pero iso non significa que tivese que renunciar a nada, todo foi posible compatibilizalo, quizais en épocas de exames algunha hora rescatada ao soño, pero nada relevante que mereza a pena mencionar.

Na contorna académica, os meus anos na Facultade de Dereito foron do mellor que me podía pasar, compartir aula con alumnos que poderían ser os meus netos, foi unha experiencia moi interesante. A pesar da diferenza de idade, sempre me sentín integrado cos meus compañeiros de estudo, e aprendín moito deles, eu espero poder achegarlles algo, aínda que só sexa experiencia. Coñecín mozos moi competentes que actualmente desenvolven actividades de alto nivel tanto na Administración como na empresa privada. Eu son moi optimista no que se refire á capacidade dos mozos para dirixir este país, afortunadamente non todo é botellón, aínda que algúns parece que queren velo así".

Un pequeno xogo: tres aspectos positivos e tres non tan positivos do seu paso por esta universidade.

"Positivos: constancia, esforzo e satisfacción. Negativos: soidade, distancia e epistolar.

A miña opinión persoal...

Na UNED, aprendes a manexar os tempos, a entender que o manual de estudo é só unha pauta que facilita a comprensión da materia que estas estudando e que debes completar, porque se non o fas así as posibilidades de aprobar redúcense bastante. Iso require un esforzo adicional e unha constancia a proba de desalentos. A relación cos profesores é epistolar pero correcta e frutífera.

A planificación dos cursos e o cumprimento dos prazos na UNED é bastante satisfactoria, aínda que se asume que o trato cos profesores é moi afastado. Nalgúns casos (non moitos) manuais pouco adecuados para un estudo autónomo. Falta algunha materia máis cinguida á realidade política do noso pasado recente e á nosa relación coa contorna máis próxima.

A plataforma virtual no concernente ás leccións dos profesores-titores, necesita con urxencia unha mellora tanto en calidade como en cantidade. En resumo hai que facer unha UNED máis confortable para o estudante".

Anímase a seguir estudando?

"Por suposto, creo que un debe tentar formarse durante toda a súa vida, é san, é relativamente barato e unha terapia que carece de efectos secundarios nocivos. A miña materia pendente son os idiomas quizá agora poida conseguir entender un discurso de Obama".

----------------------------{}---------------------------