Mapa web
Youtube
Instagram
Campus UNED

"É un traballo novo, as actividades son orixinais e exploran certos aspectos do ensino de idiomas que non se trataron antes neste centro educativo"

1 de abril de 2016

Patricia Álvarez Caldas, Máster de Educación e Formación do Profesorado pola UNED.

Patricia Álvarez Caldas é licenciada en Filoloxía Inglesa pola Universidade de Santiago de Compostela. Finalizou un Máster en Estudos Ingleses nesta mesma universidade. Especializouse na rama de Literatura e Cultura dos países de fala inglesa e leva varios anos traballando nun proxecto de tese sobre as relacións intermediáticas entre o cinema, a televisión e o teatro no xénero musical, tema sobre o cal presentou varios artigos en congresos nacionais e internacionais.

Tras finalizar o Máster de Educación e Formación do Profesorado de Secundaria realizado a través da UNED, comezou a traballar como profesora de inglés no ámbito privado e continuou coa formación docente a través de distintos cursos homologados.

P.- Por que decidiches realizar o Máster na UNED?

R.- "Decidinme a realizar o Máster de Profesorado debido a causas persoais e profesionais. No campo persoal, sentín que o panorama de crise actual pechábame as portas na universidade e a un posible futuro académico. No profesional, sempre quixen ser profesora e ter un trato máis directo cos alumnos do que pode ofrecer o traballo na universidade. A opción de facer este Máster pola UNED parecía ofrecerme a posibilidade de axustar os meus horarios de traballo coa tese e reunións coa miña titora cos horarios das clases do Máster".

P.- Cal é o título do TFM?

R.- "O TFM presentado leva por título "Go for it! Learning to Communicate in English?. Con este título pretendía resumir os obxectivos principais do traballo: por unha banda, orientar o ensino da lingua inglesa cara á consecución dunha comunicación eficaz, de acordo ao estipulado nos actuais documentos lexislativos e seguindo as correntes de ensino de linguas máis recentes. Doutra banda, animar ao alumno para falar e escribir, é dicir, a comunicarse na aula e evitar o principal problema que expón este tipo de orientación educativa que nos forza a derrubar as barreiras do alumno que, ben sexa por vergoña ou por medo, impídenlle ?atreverse? a falar nunha lingua estranxeira que non domina".

P.- Cales foron os obxectivos iniciais na túa liña de investigación?

R.- "O meu obxectivo inicial consistía en producir unha programación anual axustada ás necesidades do grupo-aula seleccionado que incluísen os contidos e os obxectivos marcados polos distintos organismos oficiais e polo propio centro educativo no que estaba a levar a cabo as miñas prácticas como profesora. En primeiro lugar tiven que realizar unha serie de actividades de observación no centro educativo destinadas a trazar un perfil do grupo-aula; a continuación tiven que familiarizarme cos distintos documentos legais e cos modelos de ensino comunicativa do Inglés como Segunda Lingua (ISL). Finalmente, tratei de programar unha secuencia de actividades que conducisen cara aos obxectivos sinalados, tratasen cos contidos especificados e axustásense ás necesidades dos alumnos, entre as que destacaba o seu estilo de aprendizaxe e as súas características cognitivas e sociais".

P.- Unha vez finalizado e vistas as conclusións, que é o que resaltarías do traballo?

R.- "Creo que é un traballo novo sobre todo tendo en conta o centro para o que se deseñou a programación. As actividades son orixinais e exploran certos aspectos do ensino de idiomas que non se trataron antes neste centro educativo. O tempo dedicado durante as miñas prácticas para demostrar a eficacia deste traballo demostroume que ten un gran potencial".

P.- Investigouse moito máis sobre o tema?

R.- "Na actualidade existe moita literatura académica sobre o proceso de elaboración de programacións didácticas e sobre os distintos métodos de ensino de idiomas. A elaboración de programacións didácticas orixinais é un dos requisitos esixidos aos opositores, e todos deben orientar as súas propostas cara aos obxectivos sinalados pola lei de educación vixente".

P.- Que achega o teu traballo como novidade ao campo de estudo?

R.- "Todo traballo orixinal leva unha parte creativa, que neste caso sería o novo do proxecto. Tratei de compaxinar o uso das novas tecnoloxías cos métodos de ensino máis tradicionais; de conducir a aprendizaxe a través dunha serie de actividades lúdicas que animen aos alumnos e déanlles confianza en si mesmos sen esquecer os obxectivos para alcanzar ao longo do curso; de utilizar material real e cultural na aula sen que este supoña un obstáculo no proceso de aprendizaxe do alumno, etc. Do mesmo xeito, ao ser un traballo ideado para ser implementado nun centro concreto, cun grupo-aula determinado en mente, é unha programación única que trata de harmonizar os elementos máis xerais contidos nas distintas normativas coa realidade do centro e da aula seleccionados".

P.- Dirías, á vista das conclusións, que é viable a súa implementación, se fose o caso? En que contexto?

R.- "Sen dúbida é posible, xa que foi creado con esa idea en mente. A unidade didáctica proposta na programación foi levada a cabo na aula durante a miña estancia en prácticas no centro, aínda que con lixeiras modificacións: debido á necesidade de axustar a unidade á programación xa deseñada polo departamento do centro para o curso académico no que levou a cabo, non se puideron realizar todas as actividades propostas no traballo final. O traballo mostra potencial para ser implementado, pero só tería éxito no centro para o que foi deseñado. Farían falta novos axustes para implementarse noutros contextos educativos e sería necesario adaptalo á nova normativa da lei vixente (LOMCE)".

P.- É a primeira vez que realizas un traballo de investigación? Como resultou a experiencia?

R.- "Si que se trataba da primeira vez que realizaba unha programación didáctica e foi unha experiencia profesional inigualable, xa que me obrigou a ser consciente dos distintos factores que entran en conflito cando se traballa no ensino. Tamén foi unha experiencia dura que esixiu moitas horas de dedicación, pois había que harmonizar os contidos dos distintos niveis de concreción coa política interna do centro seleccionado, e as distintas teorías e os traballos realizados dentro do campo académico coas prácticas e a realidade observada na aula, dous aspectos (teoría e práctica) que case nunca coinciden".

------------------------~()~-----------------------

Síguenos en:

Facebook

Twitter

Google+

Youtube

patriciaalvarez2184
Educación, 3 15011 A Coruña - (A Coruña). Tel. 981 14 50 51 info@a-coruna.uned.es