"Non podemos vivir co medo constante porque iso sería dar por perdida a guerra"

10 de mayo de 2016

Ana María del Valle Couto, ponente do curso que comeza esta tarde na extensión da UNED en Ferrol, onde falará de terrorismo internacional.

Durante as tardes de hoxe e mañá venres na extensión da UNED A Coruña de Ferrol, abordarase unha das problemáticas que máis titulares recollen os distintos medios de comunicación nos últimos anos: o terrorismo yihadista.

María Penado Abilleira, doutora en Psicoloxía Legal e Forense, dirixe esta actividade formativa. Colaboran como ponentes Filomena Blanco Garrido, licenciada en Psicoloxía e en Dereito e Ana del Valle Couto, doutora en Sociología e licenciada en Dereito e Criminología.

Abordarán este fenómeno desde a súa orixe, a súa contextualización; fundamentos, obxectivos, financiamento, así como os elementos relativos á recente radicalización. "Criminal Profiling do Terrorismo Internacional. A Ameaza Yihadista" é o título do curso no que os 160 matriculados, poderán seguir de forma presencial, vía streaming e en diferido.

Ana del Valle Couto, profesora titora no Centro UNED Pontevedra nas materias de Dereito Internacional Público e Dereito Penal I, traballou no Servizo Europeo de Acción Exterior na área de Seguridade e na actualidade, traballa en proxectos europeos en materia de mocidade e cooperación.

Doutora del Valle, dedúcese, á vista do número interesados nesta formación, a necesidade abordar este tema desde unha visión multidisciplinar; legal, psicolóxica e criminológica. Cales son os obxectivos iniciais ao expor este curso?

"Os principais obxectivos á hora de expor este curso centráronse en dar unha resposta interdisciplinar e o máis completa posible a unha problemática moi actual. Evidentemente nun curso de tan poucas horas non poderemos abordar todos os puntos de interese pero será un interesante punto de encontro entre profesionais e estudantes de diferentes ramas que poderán analizar e reflexionar sobre a temática".

Pregunta obrigada, como chegamos ata aquí?

"Moitos son os factores que provocaron unha situación tan tensa como a que vivimos. Durante anos esquecémonos da inclusión social de importantes colectivos como os inmigrantes, o respecto e o coñecemento de contornas culturais e relixiosos diferentes ao noso, elementos que crearon un descontento xeral e provocaron o que hoxe estamos a vivir. Non podemos esquecernos da xeoestratexia, elemento crave para entender a realidade desta problemática e que non sempre é visible para o cidadán do montón".

Moito se fala das razóns que motivaron o movemento. Segundo o seu criterio, que pesan máis as razóns ideolóxicas ou as políticas? Cal é o fundamento que as sustenta?

"Sen dúbida, ambas as razóns destacadas son importantísimas pero case me atrevería a resaltar outra que considero de especial relevancia neste ámbito, as razóns xeoestratéxicas. Estas son fundamentais para entender este fenómeno, por iso, ao longo do curso, buscaremos a análise da contorna para poder entender mellor a orixe do fenómeno".

Un dos temas máis preocupantes, que figuran no programa previsto do curso, é o da captación e recrutamento ao movemento. Podería dicirnos cal é o perfil do occidental que decide unirse a DAESH? Que estímulos motivan a estes mozos para unirse ás súas filas?

"O perfil do recrutado foi cambiando moito nos últimos anos, con todo hai determinadas características que se seguen mantendo. A porcentaxe de homes segue sendo maior que o de mulleres (aínda que este último foi en aumento nos últimos anos). Estímase que ao redor do 16% dos recrutados son mulleres. Adoitan proceder de países musulmáns ou de familias procedentes dos devanditos países. En España produciuse un aumento considerable de autóctonos que se alistan ás filas yihadistas. Estes adoitan ser mozos nados en España, procedentes de familias inmigrantes, e na súa gran maioría, residentes nas cidades de Ceuta e Melilla".

Na súa opinión, hai información que descoñecemos os cidadáns e que non se está contando desde os medios de comunicación? En que medida é ou non parcial a información que nos chega?

"Está claro que a información que nos chega é parcial e sesgada. Vivimos na sociedade da información pero o exceso da devandita información, en ocasións, non axuda demasiado a concibir unha idea clara da situación real. Descoñezo se ese rumbo de información é debido a motivos de seguridade ou existen demasiados interese económicos e políticos nese armazón que non permite coñecer a realidade? Creo que hai moita información que non está ao alcance dos cidadáns".

Por último ? Que nivel de risco hai en España?

"España é un obxectivo prioritario, como todos sabemos, pero creo que contamos cuns Corpos e Forzas de Seguridade do Estado e unha intensa cooperación entre Servizos de Intelixencias dos diferentes países que nos axudan a manternos nunha posición minimamente segura. Non podemos vivir co medo constante porque iso sería dar por perdida a guerra".

------------------------~()~-----------------------

anadelvallecursoyihadismo6769
Horarios provisionais+info
AVISO: A Biblioteca da sede da Coruña permanecerá pechada o luns 14 de xuño en horario de mañá. Desculpen as molestias.+info