"A poucos aprendín a xestionar o escaso tempo que tiña para aproveitalo e conseguir finalizar o Grao"

27 de noviembre de 2017

Nekane Zoco, Grao en Traballo Social curso 2016/2017.

Nekane Zoco Gómez graduouse en Traballo Social pola UNED durante o curso 2016/2017. Desde fai nove anos traballa no sector sanitario como Técnico en Atención Sociosanitaria, fundamentalmente con persoas da terceira idade e con discapacidade.

Por que decidiche realizar o Grao en Traballo Social na UNED?

"Despois de cursar e traballar de Técnico en Atención Sociosanitaria, descubrín cal era a miña verdadeira vocación: ser traballadora social. A miña opción para conseguilo, por cuestións laborais e de flexibilidade, era cursar o Grao a través da UNED. Traballei sempre xornada partida".

Cales foron os obxectivos iniciais cando te matriculache por primeira vez? Persoais ou profesionais?

"Os dous. Gústame seguir desenvolvéndome sempre, tanto no persoal como no profesional".

Como describirías o proceso nestes anos de estudo? Sentes que como estudante tiveches unha evolución na túa forma e tempo de traballo e de estudo desde os inicios?

"Desde logo que tiven unha evolución. O primeiro ano foi un pouco de recoñecemento e de adaptación á UNED e a miña nova formulación do tempo libre. A poucos aprendín a xestionar o escaso tempo que tiña para aproveitalo e conseguir finalizar o Grao".

Na túa opinión e no plano profesional, que che vai achegar esta titulación a curto e medio prazo?

"Non é o que me vai a achegar; é o que me achegou: desenvolvemento persoal e profesional, e o que me gustaría que me achegase: un traballo e unha oportunidade para poder exercer de traballadora social e seguir así desenvolvéndome nos dous sentidos".

Como viviu a túa contorna estes anos de estudo? Tiveches que sacrificar tempo, renuncias...?

"Está claro que todo require un esforzo e estudar unha carreira mentres se traballa a xornada completa e partida e cunha nena, algo hai que sacrificar... sobre todo tempo de lecer. Pero non me arrepinto en absoluto. Estou orgullosa de conseguir terminar e da maneira en que o fixen. E iso compensa todo o esforzo".

Un pequeno xogo: tres adxectivos positivos e tres non tan positivos do teu paso por esta universidade.

"Os positivos serían a flexibilidade que che achega o que sexa unha universidade a distancia, o que che axuda a organizarte, a xestionar o teu tempo e como estimula a túa forza de vontade, xa que practicamente depende de ti o que aprobes ou non. Estes aspectos mesmos teñen parte negativa, moitas veces atópaste moi soa ante todo o que tes que facer e estudar e non atopas o apoio suficiente".

Que cambios pensas que necesita a UNED?

"Penso que se debería dar un cambio no material básico de estudo: apuntamentos facilitados por profesores ou libros electrónicos... Algún avance tendo en conta as novas tecnoloxías que dispoñemos hoxe en día. Tamén creo que deberían facilitar máis as videoclases e o seu acceso a disposición de todos os alumnos; poucos titores fano".

Anímaste a seguir estudando?

"Creo que o próximo que prepararei serán unhas oposicións porque vexo complicado entrar no sector do traballo social no ámbito privado. Pero sí, creo e quero que sempre se debe seguir estudando e aprendendo".

----------------------------{}---------------------------