"Presentaremos algún destes poboados mineiros, fortes e rutas polas que discorría o día a día no sur do Exipto romano"

24 de abril de 2017

David Fernández Abella, sobre a conferencia ao redor das minas de esmeralda de Cleopatra que impartirá o próximo 28 de abril.

A Delegación de Alumnos do Centro Asociado, dentro do ciclo de actividades que programa anualmente, propón unha nova conferencia da man de David Fernández Abella: "Polas minas de esmeralda de Cleopatra. Viaxes polo deserto oriental exipcio", que se celebrará o 28 de abril a partir das 19:00 horas na aula 1.4 EPA- CEFORE da sede da UNED en Coruña.

David Fernández Abella é licenciado en Historia, especialidade en Arqueoloxía, Historia Antiga e Historia Medieval e diploma de estudos avanzados en Arqueoloxía pola Universidade de Santiago de Compostela. Investigador predoctoral, colaborou en distintas ocasións con este Centro Asociado; hai uns días presentou . "O arqueólogo inocente. Un camiño cheo de pedras", durante o ano 2015 impartiu a conferencia "Arqueoloxía marítima romana no Golfo de Ártabros" e o curso pasado presentou "Da antiga Roma á India: Berenike e a Ruta marítima cara a Oriente".

"Esta actividade complementaria á conferencia impartida o ano pasado centrada no porto de Berenice Troglodytica e a Ruta cara ao Índico en época romana. Esta vez volvemos centrarnos en Exipto romano, tocando outra temática e espazo pouco coñecido, o peculiar deserto que discorre de norte a sur no alto Exipto e continúa polo actual territorio do Sudán.

O Desheret, o deserto Oriental exipcio é unha contorna peculiar, unha barrena montañosa que con roca e area separa o val fluvial do Nilo do Mar Rojo. As súas inhóspitas condicións fanlle aínda hoxe permanecer en bo estado de conservación, sucado periodicamente polos beduinos nativos e algúns visitantes esporádicos que cruzan os seus impresionantes wadis.

Este deserto era un espazo usado para diversas actividades económicas xa desde época faraónica. Esta explotación dos recursos naturais do deserto aumentou en época helenística, chegando ao seu máximo esplendor en época romana con asentamentos e un sistema de funcionamento regular e estable.

Estes asentamentos estaban comunicados por unha rede de vías, que conectaban as cidades do val de Nilo coas cidades portuarias do Mar Rojo. Estas vías, a vía Nova Hadriana, e as secundarias que comunicaban diversos puntos a través de deserto estaban protexidas por pequenos fortes e destacamentos militares que vixiaban, protexían e regulaban o transito comercial que por elas discorrían.

Presentaremos algún destes poboados mineiros, fortes e rutas polas que discorría o día a día no sur do Exipto romano, entendendo o funcionamento e a vida cotiá dalgún destes enclaves arqueolóxicos e as súas características principais".

Esta conferencia é gratuíta, previa inscrición na plataforma da actividade.

---------------------------------------{}-------------------------------------