Mapa web
Youtube
Instagram
Campus UNED

"Sempre me atraeu a sabedoría dos maiores que adquiriron a partir da experiencia. O adulto maior é un exemplo de vida, sabedoría, experiencia e vitalidade"

31 de enero de 2017

Marcelino Mosquera, docente no Programa Sénior UNED A Coruña.

Marcelino Mosquera é médico de familia e especialista en Xeriatría. Desenvolve a súa actividade profesional no sector público, en concreto no Servizo Galego de Saúde, SERGAS, en Ferrol. Membro do Grupo de Traballo da Estratexia Galega de Atención Integral e Cronicidade.

Simultanea a actividade sanitaria habitual coa docente, sempre sen perder de vista o traballo con persoas maiores. É profesor no Programa Sénior da UNED A Coruña practicamente desde os seus inicios, e un dos docentes máis e mellor valorados polos alumnos matriculados.

O Programa UNED Sénior no Centro Asociado na Coruña, desenvolve a súa actividade formativa integramente no rural: municipios de Aranga, Guitiriz, Irixoa, Monfero, Paderne, Xermade e Rianxo e Lousame, son algunhas das localizacións onde se concentran alumnos séniores para recibir docencia universitaria.

Mosquera imparte a materia de "Actividade física e incidencia na saúde", e a súa clases son están, polo xeral, moi concorridas.

Dr. Mosquera, toda a súa actividade profesional xira ao redor de mellorar a vida dos maiores. Que lle motivou a especializar o seu traballo nos máis veteranos?

"Sempre me atraeu a sabedoría dos maiores que adquiriron a partir da experiencia. O adulto maior é un exemplo de vida, sabedoría, experiencia e vitalidade. Tamén me preocupou o prexuízo e a discriminación contra o adulto maior por causas da idade sobre todo na sanidade. Os adultos maiores xogan e xogarán un papel na sociedade cada vez mais importante. Sen dúbida estes adultos maiores en estado de plenitude ten moito que achegar aos demais.

A arte da xeriatría consiste en coidar dunha maneira integral ao paciente ancián atendendo os aspectos médicos, psicolóxicos, emocionais e sociais da enfermidade, con iso dar unha maior calidade de vida aos nosos maiores.

Así como os nenos aténdeos o medico especialista en pediatría, os maiores teñen o dereito de ser atendidos polo seu especialista que é o geriatra".

Especialista en coidados paliativos; geriatra paliativista de referencia na profesión. Podería explicar para todos aqueles que descoñezan o tema, en que consiste?

"O obxectivo dos coidados paliativos é axudar aos pacientes cunha enfermidade grave a sentirse mellor. Estes preveñen ou tratan os síntomas e efectos secundarios da enfermidade e os tratamentos. Cos coidados paliativos, tamén se tratan problemas emocionais, sociais, prácticos e espirituais que a enfermidade expón. Cando os pacientes senten mellor nestas áreas, teñen unha mellor calidade de vida. Os coidados paliativos poden brindarse ao mesmo tempo que os tratamentos destinados para curar ou tratar a enfermidade. Vostede pode recibir coidados paliativos cando se diagnostica a enfermidade, durante todo o tratamento, durante o seguimento e ao final da vida".

Docente no programa sénior da UNED A Coruña. Un paso máis no seu traballo. Que lle achega esta faceta educativa?

"Sempre tiven paixón polo ensino e sobre todo o transmitir os coñecementos a xente maior que eu. Pero para iso necesito paciencia e boas habilidades de comunicación. Pero os beneficios son maiores xa que coa preguntas dos meus alumnos consigo construír e fortalecer aínda máis os meus coñecementos".

Cales son as inquietudes habituais dos alumnos durante as clases? Como evolucionou a súa materia nos últimos cursos?

"Que o profesor non falte ás clases e que as clases non sexan aburridas. Que os temas sexan de interese por parte dos alumnos e que as clases sexan interactivas.

Atopámonos nesta experiencia unha serie de impactos positivos que poderían ser destacados, tanto en relación coa mellora na calidade de vida das persoas maiores/persoas con discapacidade, como noutros grupos ou factores de dinamización dos territorios rurais. O primeiro: inxente participación dos maiores, moi por encima das expectativas iniciais, en segundo lugar alto compromiso dos alumnos -baixos niveis de absentismo-, en terceiro lugar alto nivel de participación en actividades complementarias -é dicir, influíuse na dinamización da contorna rural: unha poboación que por idade e dispersión xeográfica tendía á pasividade- móstrase cada vez máis participativa nas actividades organizadas na súa contorna. En cuarto lugar aumentouse, a consecuencia do anterior, o contacto social dos alumnos, e por último -non menos importante- as materias referidas a saúde e servizos de benestar social propiciaron directamente unha mellora na calidade de vida destas persoas.

Deseñamos e coordinamos temarios de todo tipo; comezamos coa organización do curso de ?Coidadores domiciliarios de anciáns? que conta con varias edicións no seu desenvolvemento e seguimos con formación na mesma liña: autocuidado de maiores; plantas medicinais da zona; primeiros auxilios; reanimación cardio-pulmonar; mesmo exercicio físico e prevención da saúde"

Os maiores, son máis disciplinados como pacientes ou como alumnos?

"Os maiores do medio rural son mais disciplinados como alumnos xa que non puideron facelo de mozos e agora queren aproveitar o tempo que agora o consideran moi valioso. Como pacientes cústalles mais ser disciplinados".

Pensa que materias como as que imparte neste Programa deberían integrarse noutro tipo de proxectos educativos?

"En certos Graos como Psicoloxía, Traballo Social, Pedagoxía e Educación Social como optativa, poderían integrarse no proxecto educativo".

Unha última pregunta ao redor dun tema de actualidade, que opinión ten sobre a criogenización?

"O tema da criogenización xa o coñecen os meus alumnos xa que o tratamos fai uns 3 anos e agora púxose de moda pola sentenza da nena de 14 anos terminal que gaño unha histórica batalla legal ao lograr que o seu corpo sexa criogenizado.

A criogenización é unha alternativa máis que ábrese ao morrer. Eu creo que a ciencia está moi próxima a conseguir a recuperación de corpos falecidos se son conservados en bo estado. Tan só é unha cuestión de tempo. Ao morrer, as posibilidades do corpo son ser enterrado ou incinerado. Existe unha terceira posibilidade: conservar o corpo sometido a moi baixas temperaturas para unha eventual recuperación o día de mañá".

----------------------------{}---------------------------

Síguenos en:

Facebook

Twitter

Google+

Youtube

Blog UNED Sénior A Coruña

Educación, 3 15011 A Coruña - (A Coruña). Tel. 981 14 50 51 info@a-coruna.uned.es