"Unha sociedade non prospera nin ten un futuro halagüeño se non conta con todos e cada un dos seus membros"

23 de junio de 2016

Juan Luís de Diego Arias, director do curso de verán que se celebrará en Teixeiro "As novas vías de resinserción: módulos terapéuticos e módulos de respecto" durante a primeira semana de xullo.

Os próximos 6, 7 e 8 de xullo, o Centro Asociado desenvolverá o curso "As novas vías de reinserción: módulos terapéuticos e módulos de respecto", na sede do Centro Penal de Teixeiro. A actividade, que se enmarca dentro do programa que oferta anualmente a UNED nos seus Cursos de Verán, distribuirase ao longo de seis relatorios e dúas mesas redondas. Profesionais de recoñecido prestixio no sector tratarán de abordar a realidade da reeducación e a reinserción social, como punto de partida dunha evolución positiva das persoas encomendadas nunha institución penal.

"O humanismo, entendido como o cultivo das capacidades humanas, co compromiso ético de actuar en favor do ben común, é a liña de forza que tento dea coherencia e sentido á miña vida.

Nacín no seo dunha familia de xuristas onde me afeccionei ao estudo ao que me apliquei desde a primeira escolarización ata a actualidade sen solución de continuidade. Moi novo incorporeime ao exercicio da avogacía no despacho familiar, alí enténdese a profesión como servizo ás persoas. Levo máis de vinte e seis anos exercendo como letrado en entidades como o Banco Ferreiro (agora Banco Sabadell), Fomento de Construcións e Contratas S.A., Fundación Esther Koplowitz e Dominum Dirección e Xestión, S.A.

O asesoramento xurídico e a actuación ante os Tribunais hanme provisto dunha visión práctica e realista do Dereito.

Durante seis anos vivín como monxe, neles realicei a experiencia da profundización no autoconocimiento e na unificación, na vida común e no traballo en equipo. A miña actividade solidaria ten a súa vertente voluntaria (Construtora Benéfica, Asociación De familia) e a súa vertente profesional (Fundación Esther Koplowitz) na que aumentei a miña capacidade de relación persoal en todos os estratos sociais, xestionei cantidades importantes de diñeiro e púxome en contacto con diversas Administracións Públicas para traballar en común coas mesmas. Son profesor asociado desde fai dezaoito anos. Cando o exercicio da miña profesión de avogado permitiumo, intensifiquei a miña actividade universitaria. En poucos anos puiden publicar traballos e culminar a miña tese doutoral "O dereito á intimidade das persoas recluídas" que mereceu un premio nacional".

Juan Luís de Diego Arias

Doutor en Dereito Político da UNED

Director do curso de verán

"As penas privativas de liberdade e as medidas de seguridade estarán orientadas cara á reeducación e reinserción social", artigo 25.2 recollidos na Constitución Española. Cando falamos de reinserción, fálase de dereitos ou de principios?

"Aínda que maioritariamente sostense que a reeducación e a reinserción non son dereitos senón principios, tamén se pode defender que unha vez recibidos os valores e principios pola Constitución, son dereitos positivos e han de tratarse como tal, na súa vertente de prescricións xurídicas.Por outra banda os dereitos constrúense a partir dos principios, en concreto a partir do prevalente principio constitucional do Estado social, co cal se socializan os dereitos".

Na súa opinión e en referencia á reinserción e reeducación, que papel xoga o texto constitucional como proxecto de convivencia?

"A nosa Constitución configura un modelo de convivencia social moi concreto o do Estado social, democrático e de Dereito. A solidariedade fainos responsables uns doutros. A solidariedade creba a compresión do individuo illado e configura os dereitos como interrelación".

Que nos pode dicir da cuestión da reeducación, e a súa estreita relación coa educación e a súa función fundamental de formar aos cidadáns?

"Reeducar é volver educar, e a educación nun Estado social democrático e de Dereito ten por obxecto o pleno desenvolvemento da personalidade humana e o fortalecemento do respecto aos dereitos humanos e ás liberdades fundamentais; favorecer a comprensión, a tolerancia e a amizade entre todas as nacións e todos os grupos étnicos ou relixiosos; e promover o mantemento da paz".

Unha última reflexión: como se enmarcarían todas as cuestións anteriormente mencionadas dentro dun Estado social e de Dereito, onde rexe o principio de solidariedade?

"Desde o postulado de que nunha convivencia realmente humana todos somos interdependentes. O que lle sucede a un cidadán, repercute en todos os demais, unha sociedade non prospera nin ten un futuro halagüeño se non conta con cada un e todos dos seus membros".

-------------------------()------------------------

Nota de prensa.